Direktlänk till inlägg 12 september 2007
Lego pyssel
Idag på fysiken/tekniken så fick vi sortera alla legobitar efter form och storlek så som vi ville. Det var jätte många små legobitar och några större. De allra minsta kommer nog att bli färre efter varje vecka eftersom det verkar svårt att hålla reda på alla.
Sedan fick vi börja bygga på en del av legot efter ritningarna som vi fick. Det var verkligen ett tag sedan jag byggde med lego men det är kul att sitta och småpyssla och att försöka hitta rätt delar. Det är verkligen annorlunda än det man brukar göra under lektionerna.
lektion 1: vi jobbade på bra den här lektionen. Vi startade med att göra uppdraget grå bollar och vi lyckade nästan. Sedan kom en annan klass in i klassrummet och vi blv lite o fukuserade men det ornade sig till slut. Lektion 2 : Den här lektione...
Följande lag har gått vidare till final för tävling i Kista och Södrtörn:Lag Gänget och Fornis:Programmerare: Johan F, Jesper, Didrik och Marcus B från 8fTeori: Viktor E, Rickard, Viktor S, Marcus B från 8fShow: Alva, Christina från 8cLag Dream Team:...
av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10 Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...
av Legolärarna den 7 oktober 2008 kl 20:26 Vi fick reda på (från en lärare) att det inte finns pingviner på Arktis. Väldigt många hade bilder med pingviner på sin PowerPoint. Så vi tog bort bilderna från vår PowerPoint. Däremot finns det isbjörnar oc...
av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10 Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | ||||||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | |||
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|||
|