Direktlänk till inlägg 23 oktober 2008

Björn

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 13:57

av Legolärarna den 1 oktober 2008 kl 15:07

Idag har vi mest finslipat på våra uppdrag och fixat några nya uppdrag. Vi hade robotprogrammering hela dagen, från klockan 8:30 till 14:00. När vi kom till programmeringen var alla trötta, men efter ett tag kom vi igång och vi började med hus- uppdraget. Dagen innan hade Fredrik i vårt lag fixat så att vi fick upp huset. Men när vi testade så gick det inte att få upp det. Vi försökte många gånger innan vi gav upp och hoppade över till ett annat uppdrag. Sedan gick det ganska bra. Det var ganska fullt inne i rummet där vi programmerade så det tog rätt lång tid att göra klart ett uppdrag. Man fick stå i kö för att testa robotens program. När halva lektionen hade gått sa en av lärarna till oss alla att vi efter lunchen skulle tävla mot andra lag. Läraren sa att vi bara hade två och en halv minut på oss att göra alla uppdrag. Hon sa att syftet med tävlingen var att testa hur det kändes att arbeta under stress.Vi började med att testa alla program vi hade, och det gick bra. Sedan var det dags för lunch.Efter lunchen väntade vi på att det skulle bli vår tur att tävla. När det blev vår tur gick vi in till banan och visade upp våra uppdrag. Vi fick 85 poäng på två och en halv minut. Vi låg först ända tills de två sista grupperna skulle visa upp sina robotar. Ett av de lagen fick långa poäng men det andra laget fick fyra poäng mer än oss. Den omgången blev vi till slut tvåa. Vår andra omgång var inte jag med, men det blev fel eftersom vårt lag tog två av uppdragen i fel ordning. Det gjorde att de bruna fördämningsvägarna välte och så missade roboten bojen som den skulle lyfta upp. Det var första gången och det var ändå bara en testomgång, men mina andra lagkamrater blev sura. Sedan städade vi upp efter oss och gick hem.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 21:42

lektion 1: vi  jobbade på bra den här lektionen. Vi startade med att göra uppdraget grå bollar och vi lyckade nästan. Sedan kom en annan klass in i klassrummet och vi blv lite o fukuserade men det ornade sig till slut.   Lektion 2 : Den här lektione...

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 18:54

Följande lag har gått vidare till final för tävling i Kista och Södrtörn:Lag Gänget och Fornis:Programmerare: Johan F, Jesper, Didrik och Marcus B från 8fTeori: Viktor E, Rickard, Viktor S, Marcus B från 8fShow: Alva, Christina från 8cLag Dream Team:...

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 14:13

av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10   Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 14:13

av Legolärarna den 7 oktober 2008 kl 20:26 Vi fick reda på (från en lärare) att det inte finns pingviner på Arktis. Väldigt många hade bilder med pingviner på sin PowerPoint. Så vi tog bort bilderna från vår PowerPoint. Däremot finns det isbjörnar oc...

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 14:06

av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10   Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...

Presentation

Omröstning

Jag tror att vi kan påverka vårt klimat!
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards