Direktlänk till inlägg 5 september 2007
Vi var på Tekniska Museet för att lära oss hur man programmerar en robot.
Det var lättare än vad jag trodde.
Programmet vi använde oss av för att programmera robotarna var väldigt lätthanterligt och man kunnde t.o.m följa olika guider som visade steg för steg hur man skulle göra för att få roboten att t.ex åka fram till en boll och slå iväg den.
När vi hade programmerat roboten färdigt använde vi oss av en USB-sladd för att föra över datan till roboten, sedan var den redo att testköras på banan.
Man blev lätt insatt i robotprogrammeringen då det var så lätt att programmera robotarna, jag tror alla hade roligt på Tekniska Museet.
lektion 1: vi jobbade på bra den här lektionen. Vi startade med att göra uppdraget grå bollar och vi lyckade nästan. Sedan kom en annan klass in i klassrummet och vi blv lite o fukuserade men det ornade sig till slut. Lektion 2 : Den här lektione...
Följande lag har gått vidare till final för tävling i Kista och Södrtörn:Lag Gänget och Fornis:Programmerare: Johan F, Jesper, Didrik och Marcus B från 8fTeori: Viktor E, Rickard, Viktor S, Marcus B från 8fShow: Alva, Christina från 8cLag Dream Team:...
av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10 Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...
av Legolärarna den 7 oktober 2008 kl 20:26 Vi fick reda på (från en lärare) att det inte finns pingviner på Arktis. Väldigt många hade bilder med pingviner på sin PowerPoint. Så vi tog bort bilderna från vår PowerPoint. Däremot finns det isbjörnar oc...
av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10 Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | ||||||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | |||
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | |||
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
|||
|