Alla inlägg under oktober 2007

Av Legolärarna - 22 oktober 2007 12:58

Idag har vi jobbat med lego projektet som vi gör varje fredag. Nu är det inte långt kvar innan finalen är så det är ganska mycket kvar att göra. Jag började med ett nytt projekt idag, att ta oljeplattformerna.  Det var ganska svårt till en början men till slut fick jag till det. Det svåra var att få den att rotera men det gick. Jag tycker att vår grupp samarbetar bra fast Nina och Caroline jobbar kanske lite mer effektivt är vi andra med det börja bil bättre nu. Nästa lektion så ska vi bestämma i vilken ordning vi ska göra allt.

Av Legolärarna - 22 oktober 2007 12:55

Dagen började med att vi hade idrott. Efter idrotten var det dags för So där hade vi prov.

Efter idrotten var det Bi/Kemi vi jobbade på power point presentationen och delade upp texten. Alla började träna på vad dem skulle träna. Efter lunch var det svenska och då fortsatte vi med och vi gjorde även en extra sida till vår PowerPoint. Jag tycker att vår grupp jobbar på bra men vissa har tendenser att bli ofokuserade…

Nu är det mindre än en vecka kvar till tävlingen. Det ska bli spännande att vara med i denna tävling. Jag tror att det kommer gå bra!

 
Av Legolärarna - 19 oktober 2007 14:18

De här veckorna har gått bra att arbeta. Vi har nu gjort klart vårt arbete och det ända som återstår är att träna på våra texter så att vi kan dem också.

Våran grupp har funkat bra och vi kom mer överens i slutet när vi gjorde vårat teori arbete.

Jag tycker att det ska bli spännande på onsdag. Jag ser fram emot att få tävla och presentera våran super braiga presentation. Och showen kommer bli riktigt kul.

Av Legolärarna - 19 oktober 2007 14:15

Idag, onsdag har vi inte haft några lektioner som rört lego-projektet, så jag tänker skriva en sammanfattning om hur långt vi har kommit, framgångar, motgångar osv.

Med dagboken går det väldigt bra. Vi har många inlägg, men vi har haft lite problem ibland med att det har kommit in fel bloggar eller att bloggbilder försvunnit. Men nu har den mesta texten hamnat rätt.

Med teoretiska uppgiften flyter det på bra. Vi är helt klara med texten och med power pointen, men vi behöver öva lite på föredraget.

Föredraget/redovisningen ska vara 5 minuter lång, så vi måste korta ner våran redovisning lite. Tittskåpen som vi har jobbat med på slöjden är helt klara. De blev jättefina. Med programmeringen går det inte fullt lika bra.

Roboten lever sitt egna liv.

Den hakar upp sig, vill inte backa, kör åt fel håll osv. Men vi kämpar på och snart är det nog dags att se hur mycket poäng vi får ihop under 2 ½ minuter. Showen och föredraget ska vi öva på, på fredag.

Vårt mål är att gå vidare till finalen i kista men vi får se hur det går.

  
Av Legolärarna - 19 oktober 2007 14:14

Idag har jag och min grupp gjort ganska mycket.

På svenskan började vi skriva på vår redovisning som vi ska framföra till domarna på onsdag.

Det gick jätte bra! I början ska vi ha ett litet skådespeleri och sen efter ska vi bli mer allvarlig. 

Efter svenskan hade vi Bi/Ke och Fy/Tk. På biologin skrev vi lite på föredraget och finslipade våra dans steg till våran show.

På Fy/Tk byggde vi på våran robot. Det gick inte alls bra. Ingenting fungerade, tyvärr!

Samarbetet idag var väldigt bra!

Av Legolärarna - 19 oktober 2007 14:13

Heej.
den här veckan har vi jobbat hårt med projektet. Det mesta av jobbet har blivit färdigt t ex. power point presentationen och våran show som då är en rolig film men den har inte direkt någon handling men det är ändå kul. Vi fick också tillbaka SO inlämmningen om våran motion. Vi fick VG+ vilket är väldigt kul.Vi har haft lite problem med sammarbetet i gruppen, vissa får göra lite mer än andra och det har varit lite problem att dela upp de saker vi har kvar att göra men det beror nog på att vi är lite många. Det är i och för sig kul att vara en svår grupp men som sagt är det lite problem med uppdelningen. Det som också har varit ett litet problem med grupp antalet är att vi får lite tids press när vi ska presentera vårat arbete. På onsdag ska vi då presentera allt vi har gjort och jag hoppas allt går bra för att vi har jobbat riktigt hårt men vilka har inte de? Tittskåpen ska vara färdiga imorgon vi är nästan klara, vi ligger lite efter men alla jobbar lite på några saker hemma så vi hinner nog färdigt imorgon. 
 
//Pauline   

Av Legolärarna - 19 oktober 2007 14:10

2007-10-12

 så hade vi dubbel timme i lego projektet.

Vi delade upp oss i gruppen. En gick ner till data salen och skrev PowerPoint.

En annan gick till slöjden och gjorde tittskåpet.

Och de två sista programmerade robotarna. Det gick väldigt bra för oss.

Man han göra väldigt mycket.

Av: Oliver G

 
Av Legolärarna - 19 oktober 2007 14:08

Hej!

Idag har jag varit sjuk så jag har inte riktigt koll på vad som hänt. Men jag vet att vi har börjat med PP-presentation, som jag själv gjort en liten inledning på, eftersom jag inte vetat vad jag ska skriva. Nu är det också bara en vecka kvar till tävlingen ( :S ), så vi får skynda på med allt! Jag vet inte hur vi ligger till, som sagt, men i alla fall :P

Presentation

Omröstning

Jag tror att vi kan påverka vårt klimat!
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards