Alla inlägg under oktober 2007

Av Legolärarna - 19 oktober 2007 14:06

Idag har vi arbetat mycket med lego projektet. Under slöjdlektionen gjorde vi klart vårt tittskåp. Vi ändrade bara några små detaljer och klistrade dit solceller på taket. Jag gjorde bara en sista blomma och lite dekoration till övervåningen. Tittskåpet blev jättebra och vi var klara i god tid. Vi fick till och med gå tidigare från lektionen eftersom vi var klara och hade jobbat bra. Efter lunchen hade vi vårt sista programmeringspass. Vi försökte planera programmeringen så att vi skulle hinna klart så många uppgifter som möjligt. Det gick till en början bra men efter ungefär halva lektionen försvann arbetet som vi hade på datorn så vi fick börja om igen. Som tur var det bara två uppgifter som jag fick göra om. Vi strävar efter att klara så många programmeringsuppgifter som möjligt så därför stannade hela gruppen kvar efter skolan för att fortsätta programmera. Det visade resultat eftersom vi hann några uppgifter till. Tyvärr var jag tvungen att gå innan vi hann klart eftersom jag skulle på ridning. Jag hoppas att tävlingen på onsdag går bra och att alla programmerings uppgifter fungerar då också.

I morgon klockan 7:30 ska vi ses hemma hos Astrid och träna inför onsdagens redovisning. Vår fösta lektion är först 10:20 så vi hinner träna hela morgonen.

Vi ska träna på vår PowerPoint redovisning och försöka förbättra den med de tips vi fick av Per under svenska lektionen när vi höll redovisningen inför hela klassen. Vi måste också försöka korta ner vår redovisning eftersom den bara får vara 5 minuter lång. Under morgonen måste också vi träna på vår show. Vi måste träna in texten och hitta på lite olika danssteg till låten.

Carin Power flowers

 
Av Legolärarna - 19 oktober 2007 14:04

  

Tisdagen den 16 oktober

Idag har min grupp jobbat med vår show. Vi har kommit på några nya ideér till showen som känns väldigt bra. Det som dock inte är så bra är att oturligt nog han som har hand om teoriarbetet har varit sjuk, så vi har inte kunnat jobba med det så effektivt. Men vi kommer att försöka arbeta med det så mycket vi kan innan vi skall möta juryn!

Av Legolärarna - 19 oktober 2007 14:00

Hej alla underbara människor!

Idag fick vi jobba med våra tittskåp på bilden. Det gick bra, vi limmade bland annat fast moln, en skorsten och några figurer som ska föreställa elever på Svalnässkolan. Våra tittskåp föreställer alltså Svalnässkolan och en möjlig bergvärmepump.

Det gick bra, och vi är snart klara. Imorgon behöver i bara limma fast fler ”elever”.

 

Andréa D2 Lego-tjejerna

Av Legolärarna - 19 oktober 2007 13:59

Måndag

Vi fick använda vår mentortid till att fortsätta på våran presentation.

Eftersom projekttiden gick mot sitt slut var det väldigt stressigt. Jag tycker vårt samarbete fungerade urdåligt. Ingen lyssnade på någon och allt bara blev en massa diskussion. Vi fick verkligen minimalt gjort, jag var väldigt stressad efter den dagen. Det var helatiden någon som ville ha det på sitt sätt och ville inte lyssna på nya förslag. Jag tycker vi måste jobba på samarbetet.  Hoppas bara allt går bättre nästa gång.

Av Legolärarna - 19 oktober 2007 13:56

Idag är det min blogg dag.

Även idag skulle tittskåpen på slöjden vara inlämnade! Jag och Maria hann klart med vårat gym och iallafall jag blev super nöjd. Fredrika och Hannah blev också klara tror jag, dom hade gjort en lekpark.

Förrutom slöjden, har vi inte jobbat så mycket med legoprojektet idag, utan mer med vanliga lektioner.

Snart är det tävlings dax och jag tycker att det går ganska bra för oss, även fast roboten krånglar lite och gör inte rikitigt som vi vill att den ska göra.
Av Legolärarna - 19 oktober 2007 13:55

Hej

Idag har vi jobbat mycket med vår presentation vi är bara Tre i vår grupp och Anna Kruse kommer vara borta när vi ska ha vår presentation så jag och Rebecka har extra mycket att göra och lära in oss.

 Det kommer att bli väldigt svårt och massor med jobb man jag tror vi kommer klara det.

Eftersom Anna kommer vara borta kommer vi i så fall få göra showen själva och det blir svårt på 2 personer men då har vi kommit på en ide att vi ska spela in showen så Anna kommer att kunna vara med.

På onsdag kommer det vara robottävlingen, presentationen och showen så då måste vi vara klara med allt. Innan det ska vi jobba ihop 150 kr till barnen i en afrikansk by sen börjar vi kanske runt 12.00-17.00

Vi hoppas det kommer att funka bra trotsallt.

 

Sofia F E2

Av Legolärarna - 19 oktober 2007 13:50

Hej

Idag har vi jobbat mycket med vår presentation vi är bara Tre i vår grupp och Anna Kruse kommer vara borta när vi ska ha vår presentation så jag och Rebecka har extra mycket att göra och lära in oss.

 Det kommer att bli väldigt svårt och massor med jobb man jag tror vi kommer klara det.

Eftersom Anna kommer vara borta kommer vi i så fall få göra showen själva och det blir svårt på 2 personer men då har vi kommit på en ide att vi ska spela in showen så Anna kommer att kunna vara med.

Av Legolärarna - 19 oktober 2007 13:48

Hej!
I måndags så hade vi hemkunskap och då så gjorde vi muffins.
Till muffinsarna så skulle vi ha te-vatten. Då kokade jag och Louise vatten till vår grupp och till en annan grupp och då sparar man ju på energi! :D
Hejdå, Josefin

Presentation

Omröstning

Jag tror att vi kan påverka vårt klimat!
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards