Alla inlägg den 3 oktober 2008

Av Legolärarna - 3 oktober 2008 15:35

Idag (fredag den 3 oktober) jobbade vi i gruppen på ganska bra men vi hade kunnat var mer fokucerade på det vi skulle göra. Vi hade en dubbellektion där båda lektionerna varade i 50 min var. Fredrik var sjuk, så jag Max och Erik var där, vi hade inte så mycket att göra förutom att läsa på våra texter men jag kom på en till sak jag ville skriva om nämnligen Kyoto-avtalet. Jag visade Max hans text som jag skrivit åt honom eftersom att han varit på robotprogrameringar och missat några lektioner, han ska prata om hur isbjörnarna påverkas när isarna smälter. Våran PowerPoint är också klar men den hade Fredrik på sin inloggning så jag ringde honom och frågade om hans inloggningsuppgifter, när jag hade dem så visade jag PowerPointen för Max. Det vi måste göra till nästa gång är att läsa på texten ännu mera och träna på att framföra hela presentationen med PowerPoint och att försöka pricka in presentationen så den blir ca 5 min.

A9
Av Legolärarna - 3 oktober 2008 15:27

Idag är det fredag och vi hade inte så många lektioner att arbeta med våran teoridel men vi (jag: Molly Dieden, Charlotta, Christine och Wilhelm) använde våran SO lektion till att träna på vårat föredrag för på Svenska lektionen efter hade vi redovisning för våran Svenska lärare för att  få feedback, det gick väldigt bra för våran grupp.

B1
Av Legolärarna - 3 oktober 2008 15:10

Idag har vi haft en a-lagsdag(som ni kanske vet) och det innebär att vi bara har arbetat med legoprojektet. Kul? Sådär;) men vi slutade i alla fall tidigt.

 

Vi började dagen med att samlas i klassrummet, där tina(min mentor) gick igenom dagen. Sedan fick vi jobba enskilt och jag gick iväg till min showgrupp, och vi gick igenom lite grejer, innan vi traskade iväg till Ösbysjön för att filma lite. När det började bli lunch så orkade jag faktiskt inte filma längre, och jag hade så mycket att göra i skolan (bl.a. detta), så jag gick hem till skolan och åt lunch, jobbade lite och sedan hade vi samling igen innan vi slutade för dagen.

 

Så, så gick det till idag, hoppas ni har det bra

A2
Av Legolärarna - 3 oktober 2008 15:08

Igår, torsdag, läste vi för första gången upp vår text för varandra och tog tid. Vår presentation är för lång, så vi ska korta ner den. Vår PowerPoint blev klar idag, det tog lite tid. Framförallt eftersom det nästan inte fanns någon dator som fungerade. Det var också svårt att hitta bra bilder, men tillslut blev den klar. Vi är mycket nöjda med den! Våra texter är inte helt klara ännu, vi måste justera dem lite men nästa vecka kommer vi nog att vara klara så att vi kan redovisa för vår svensk-fröken.

C2
Av Legolärarna - 3 oktober 2008 15:05

Idag så har jag och anabelle varit ganska aktiva och tränat jätte mycket på vårat föredrag. Jessica var sjuk men kommunicerade via telefon. På måndag så har vi bestämmt att gå hem till mig efter skolan och göra våran powerpoint redovisning. Under veckan blev våran grupp även klara med våran show. Vi har filmat det som ska filmas och allt som återsår är att klippa ihop den så att den blir en bra film. Min grupp och jag har haft en rolig och trevlig vecka!

C1
Av Legolärarna - 3 oktober 2008 15:04

Idag så jobbade alla väldigt bra jag blev färdig med min text om glaciärsmältning och Simon och Victor var redan klara med sina texter så vi började öva in våra texter. Jag gjorde en sista ändring på vår PowerPoint. Den här lektionen gick bra och alla fick mycket gjort.

A4
Av Legolärarna - 3 oktober 2008 14:54

Idag är båda Alexandra och Filippa borta. Men jag och Hedvig har fortsatt med power point som påbörjades igår och läst varandras texter och rättade dem. I Power point kom vi ganska långt, det tog ett tag att hitta rätt bilder men när man väl kommit igång går att mycket bättre.

 

Företagen vi mailat till har nu svarat, det är lite sent nu eftersom AL-dagarna redan är förbi. Men ingen kunde träffa oss, utan vi skulle höra av oss till dem genom telefon. Fast vi är redan klara med våra texter.

A2
Av Legolärarna - 3 oktober 2008 14:50

Idag har vi jobbat med våran PowerPoint och finjusterat våran text . Jag och Lovisa har intervjuat en hjälplärare som heter Caroline Blomberg . Vi ställde en massa miljö frågor till henne om växthuseffekten ,klimatförändringen och den globalauppvärmningen. Det gick bra att intervjua henne , hon hade många intressanta synpunkter. Vi använde oss utav frågorna som fanns i häftet . Vi la också till fler bilder på PowerPoint . Vårat samarbete har gått väldigt bra , vi fördelade uppgifterna idag , för att hinna klart så fort som möjligt. Catharina finjusterade texterna och powerpointen . Och jag och Lovisa intervjuade Caroline. Jag har skrivit bloggen  och sen har Lovisa och Catharina fyllt på våra texter med lite mer fakta.

Vi ska kanske göra en film på showen om vi hinner .

A6

Presentation

Omröstning

Jag tror att vi kan påverka vårt klimat!
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards