Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008
Äntligen är det ett uppdrag som fungerar hela tiden! Hur många gånger vi än har kört det har det funkat! Det känns mycket bra! Vi programmerade flera olika program som vi nu bara behöver testa. Det får vi göra imorgon. Annars var det ganska stökigt på lektionen det var väldigt många som programmerade samtidigt på båda våra lektioner… Gunilla åker iväg om två veckor så snart måste jag och Cecilia veta exakt var roboten ska stå och vi måste ha koll på allt! Imorgon blir det mer programmering och snart måste våra uppdrag fungera perfekt!
lektion 1: vi jobbade på bra den här lektionen. Vi startade med att göra uppdraget grå bollar och vi lyckade nästan. Sedan kom en annan klass in i klassrummet och vi blv lite o fukuserade men det ornade sig till slut. Lektion 2 : Den här lektione...
Följande lag har gått vidare till final för tävling i Kista och Södrtörn:Lag Gänget och Fornis:Programmerare: Johan F, Jesper, Didrik och Marcus B från 8fTeori: Viktor E, Rickard, Viktor S, Marcus B från 8fShow: Alva, Christina från 8cLag Dream Team:...
av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10 Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...
av Legolärarna den 7 oktober 2008 kl 20:26 Vi fick reda på (från en lärare) att det inte finns pingviner på Arktis. Väldigt många hade bilder med pingviner på sin PowerPoint. Så vi tog bort bilderna från vår PowerPoint. Däremot finns det isbjörnar oc...
av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10 Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 |
5 |
|||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
|||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 |
|||
20 | 21 | 22 |
23 | 24 |
25 |
26 |
|||
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|||||
|