Direktlänk till inlägg 16 oktober 2008
I torsdags gick det jätte bra på våran robotprogrammering vi klarade vårat sammansatta som bestod av: alla uppdrag som skulle köras till huset, därifrån körde vi till ringen och tog upp den från sin plats, därefter backade vi in i huset och släckte lampan.
Detta tog dessvärre någorlunda lång tid, men jag tycker att det var värt tiden.
Kaspar var inte närvarande under lektionen, han var sjuk.
Eftersom att vi hade lyckats med detta uppdrag så fortsatte vi att programmera på våra andra uppdrag.
Jag anser att dagens lektion var väldigt lyckad.
lektion 1: vi jobbade på bra den här lektionen. Vi startade med att göra uppdraget grå bollar och vi lyckade nästan. Sedan kom en annan klass in i klassrummet och vi blv lite o fukuserade men det ornade sig till slut. Lektion 2 : Den här lektione...
Följande lag har gått vidare till final för tävling i Kista och Södrtörn:Lag Gänget och Fornis:Programmerare: Johan F, Jesper, Didrik och Marcus B från 8fTeori: Viktor E, Rickard, Viktor S, Marcus B från 8fShow: Alva, Christina från 8cLag Dream Team:...
av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10 Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...
av Legolärarna den 7 oktober 2008 kl 20:26 Vi fick reda på (från en lärare) att det inte finns pingviner på Arktis. Väldigt många hade bilder med pingviner på sin PowerPoint. Så vi tog bort bilderna från vår PowerPoint. Däremot finns det isbjörnar oc...
av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10 Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | 4 |
5 |
|||||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
|||
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 |
|||
20 | 21 | 22 |
23 | 24 |
25 |
26 |
|||
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|||||
|