Direktlänk till inlägg 26 september 2008

C1 Hanna

Av Legolärarna - 26 september 2008 10:18

Denna vecka fick jag och min grupp det hårda beskedet att vi inte var en av det två grupper som gick vidare i vår klass i robotprogrameringen och fick därför inte fortsätta att programera.  Jag är mycket nöjd med mig och min grupps insatts i denna tävling även fast vi inte gick vidare, men som tur är finns det ju två andra chanser att bli en av dom som representerar Viktor Rydbergs sammskola, nämligen show och presentation.

Min presentation ska jag göra med min grupp som består av Anabelle Lancelot  och Jessica Engman.  Ämnet är  global uppvärmning och vi har fått mycket inormation inom detta ämne.  Vi såg tillexempel på Al Gores film ” An Inconvenient  Truth”.  I filmen håller han ett föredrag om hur vi förstör våran planet på olika sätt och vad bieffekterna kommer att bli om vi fortsätter som vi gör nu. Jag är helt säcker på att denna film öppnade mångas ögon kring detta ämne.

Showen ska  jag  göra med en annan grupp som vi fick välja själva. Vi har bestämmt oss för att göra en film. Filmen ska handla om hur det  kommer att bli om vi fortsätter i samma bana som vi gör nu, att förstöra våran planet!

C1
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 21:42

lektion 1: vi  jobbade på bra den här lektionen. Vi startade med att göra uppdraget grå bollar och vi lyckade nästan. Sedan kom en annan klass in i klassrummet och vi blv lite o fukuserade men det ornade sig till slut.   Lektion 2 : Den här lektione...

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 18:54

Följande lag har gått vidare till final för tävling i Kista och Södrtörn:Lag Gänget och Fornis:Programmerare: Johan F, Jesper, Didrik och Marcus B från 8fTeori: Viktor E, Rickard, Viktor S, Marcus B från 8fShow: Alva, Christina från 8cLag Dream Team:...

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 14:13

av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10   Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 14:13

av Legolärarna den 7 oktober 2008 kl 20:26 Vi fick reda på (från en lärare) att det inte finns pingviner på Arktis. Väldigt många hade bilder med pingviner på sin PowerPoint. Så vi tog bort bilderna från vår PowerPoint. Däremot finns det isbjörnar oc...

Av Legolärarna - 23 oktober 2008 14:06

av Legolärarna den 3 oktober 2008 kl 09:10   Jag skickade in mitt blogg inlägg i onsdag. Och sen fick jag ett mail från Vigdis att min dokument inte gick att öppna. Jag har inte vanligt word på dator hemma, det var därför jag inte kunde skicka in inl...

Presentation

Omröstning

Jag tror att vi kan påverka vårt klimat!
 Ja
 Nej
 Vet ej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards